YOU SHOULDN'T COMPARE YOURSELF TO OTHERS, THEY ARE MORE SCREWED UP THAN YOU THINK

Wednesday 11 July 2012

A love that has a limit time.


"Living is just so sad, such hearthreaks like this. but Takuma, I don’t regret a thing. That I met you. That I fell in love with you. If I were meet you again, even knowing such sadness await me. I’d definitely fall in love with you again."

I give my first love to you.

The story begins when they met and being friend. Mereka berkenalan di sebuah hospital dimana bapa kepada Mayu bekerja. Bapa Mayu merupakan seorang doktor dan beliau adalah doktor kepada Takuma. Takuma ditakdirkan menderitai penyakit jantung dari kecil. Jantung Takuma tidak kuat untuk menampung tumbesaran badannya. Bapa Mayu memberitahu ibubapa Takuma bahawa anak mereka tidak akan sempat mencapai usia 20 tahun. Pada masa yang sama Takuma mendengar perkara tersebut tetapi dia tidak memahami apakah sebenarnya erti mati kerana dia hanya berumur 8 tahun sahaja.
first meeting at 8 years old.
Pada suatu hari Mayu berusaha mencari daun clover yang memiliki 4 helai daun. Dia ingin membuat hajat kerana dia yakin bahawa hajatnya akan dimakbulkan jika dia menjumpai daun tersebut. Takuma berusaha membantu Mayu ketika itu mencari daun tersebut kerana dia juga mempunyai hajat untuk menjadi angkasawan dan seterusnya berkahwin dengan Mayu.

the wish.

Usia mereka berdua meningkat remaja, 15 tahun. Mereka dialam persekolahan dan berada di kelas dan sekolah yang sama. Takuma merupakan pelajar pintar disekolah manakala Mayu tidak. Mayu selau mengharapkan Takuma dalam semua subjek. Takuma risau jika dia mati, Mayu tidak akan bertahan. Dia risau Mayu akan bersedih dan menangis sepanjang ketiadaannya. Oleh yang demikian, dia membuat keputusan untuk meninggalkan Mayu ketika dia masih hidup. Takuma memohon sekolah elit berasrama penuh untuk meninggalkan Mayu secara diam-diam. Ibubapa Takuma tidak mengizinkan kerana risau dengan kesihatannya. Ibu Takuma pergi bertemu Mayu kerana menganggap ini semua disebabkan Mayu. Mayu terkejut kerana Takuma mahu meninggalkan dia, dan dia tahu dia tidak mungkin boleh ke sekolah tersebut kerana dia tidak sepandai Takuma.

Shido High School. Takuma terkejut apabila Mayu juga memasuki sekolah yang sama. Mayu mengaku dia tidak sepandai Takuma tetapi dia mendapatkan 10 orang tutor ketika dia dirumah supaya dia juga dapat memasuki sekolah yang sama dengan Takuma. Pada masa yang sama, salah seorang rakan mereka bernama Kou menyimpan perasaan terhadap Mayu. Dipendekkan cerita, Kou dimasukkan ke hospital kerana mengalami kemalangan jalanraya dan dia koma. Takuma mendapat penderma jantung dan itu adalah Kou. Takuma yang tidak mengetahui tentang perkara tersebut sangat gembira dan tidak sabar untuk mendapatkan jantung tersebut. Dia yang tidak pernah merasa ramen, ice-cream dan bersukan, tidak sabar lagi untuk melakukan semua itu setelah dia mendapat jantung baru tersebut.

Sehari sebelum hari pembedahan, Takuma secara tidak sengaja mendapat tahu bahawa jentung tersebut adalah jantung sahabatnya, Kou. Dia tidak mahu mengambil jantung sahabatnya untuk terus hidup. Dia kembali ke sekolah dan dimasukkan ke hospital semula kerana komplikasi jantung. Itu merupakan saat terakhir Takuma.

last date called honeymoon for them.

Nota kaki: love story yang berbeza, akhirnya tidak bersama.

No comments:

Post a Comment