YOU SHOULDN'T COMPARE YOURSELF TO OTHERS, THEY ARE MORE SCREWED UP THAN YOU THINK

Sunday 8 July 2012

the confession of me.


“single huh ..it’s a fact that people change aite ..nice!”

Simple words that have been sent for someone. And finally I am free already. I am free and totally young. Lemme have some space and having my own life with no relationship again. And yet I will not going to mess up my day with stupido thingy of matter called ‘chenta’. Malas nak cakap banyak since aku penat duk kesian and too care about other’s heart. Terlalu dengar cakap orang sekeliling trying on something that me myself clearly about its risk. What’s the risk? The risk of having no special feeling towards him. I think this is the punishment for me. Kejam terhadap diri sendiri, melanggar rule kehidupan yang aku dah pegang selama ney – never ever having a relationship more than friend with someone called friend. Aku rasa itu satu burden sebab aku dah anggap dia adik-beradik aku but then aku jadikan dia someone special. Mesti ada rasa macam “eh, dah kenapa ney..macam bercinta ngan adik aku jer..pelik perasaan ney!” rasa macam bersalah pun ada. Tak salah pun sebenarnya, tapi rasa macam sumbang mahram. Great, aku dah merapu. Tak salah nak jadi lebih dari kawan ngan kawan kita, tapi macam apa aku cakap lar itu semua aku tak dapat nak tahan since aku bukan macam tu. Lain macam sangat sebab kita dah gila-gila ngan dia, but once he confessed..aku mati. Apa nak jawab? Acting like Imma cool and trying to be chill as could as possible. Kata putus untuk kali ini bahawa aku tidak sekali mahupun dua dan tiga kalinye memberikan jawapan yang bodoh dan dabel-bangang pada mereka-mereka lagi, titik noktah.

“I am reading your blog..you are really creative tyra..”

This is what I received from someone yang aku memang minat. Masa ney dia tengah baca entry pasal aku ngan HB. Okay, aku tersedih masa tu sebab “alamak, dia baca..hurm” itu first thing aku punya pemikiran, the sounds kinda frustrated aite! Memang aku sedikit frust lar sebab aku kan ter-crush kat dia. Eh apa cerita dia ney, tadi kata jangan crush or having whatsoever feeling towards our friend but now kita tengah bercakap pasal crush kat kawan? Huh, apakah. LOL! Chill dulu peeps, the story doesn’t really begin yet lah. That is me, aku memang akan crush ngan sape-sape jer yang aku suka – means that anyone whose nampak ‘kachak’ kat mata aku, okay PASS! Kawan or even enemy pun aku akan crush kalau dia tetiba buat segak depan aku. Macam aku cakap sebelum ney, nak ada feeling lebih-lebih ngan kawan..err itu susah lar sebab itu bukan cara aku. Apa ney, pening! Like I care, haha. Lemme simplify lah, aku akan crush ngan guys tapi crush doesn’t mean kita teruskan ngan different relationship pulak kan. For me, crush is only crush and it will never be something. Maybe untuk inspired, then it’s always alright! Okay berbalik pada someone whose have been with me for 2 semester in a same class, he’s totally awesome for me even pada orang lain he’s not pun. Aku mengaku dia punya appearance tak kacak mana pun, tapi his characteristic memang segak sangat. Dia well-mannered, matang, speaking cair, and sangat caring towards all his buddies. That is why aku ter-crush kat dia. Disebabkan itu, aku rasa semangat jer nak study. Masuk kelas tengok dia study, present slide-show..dah cukup bagi aku semangat nak study lagi rajin dari biasa. Tapi, crush tetap crush..HANYA akan jadi itu sahaja lah. Nak further kearah lain tu..never lah. So, dear you yang aku duk crush tu..you don’t have to worry lah sebab I will never hurt you with my heart thingy. And here I would like to grab this very moment untuk menyatakan bahawa lets just being friend since kita memang dijodohkan untuk berkawan sedari awal lagi.

“esok aku balik..bye2, good luck..sem depan kelas sama taw..”

Ini text dia before our semester hols dan sekarang tinggal seminggu jer lagi untuk masuk semester baru. Macam baru last week jer aku sampai Ipoh. For the wish that you texted before, aku tak leh nak janji sebab aku nak pilih lecturer dulu ngan dear Nadya.


Nota kaki: by any chances, do you like me too? Haha. *stupid face*

No comments:

Post a Comment