YOU SHOULDN'T COMPARE YOURSELF TO OTHERS, THEY ARE MORE SCREWED UP THAN YOU THINK

Monday 9 July 2012

Encik Effort akan bayar kamu.


Your effort will pay, and if you don’t put any effort, you never get paid.

Done reading that line? Tu merupakan apa yang aku pegang selama ney, a simple sentence with a strong meaning. Aku dapat ayat ney masa aku mula-mula masuk KPM. Masa tu aku tengah siap-siap meja, bukak drawer nak susun stationary ternampak a piece of paper which written with that sentences line. Aku baca then try digest ayat tu. It was true actually, kalau malas sape yang akan dapat habuan dia. It was cool, masa tu aku pun buat lar spekulasi sendiri..create my own situation to make my mind really understand those words. Masa tu aku just pikir cam ney, kalau aku tak usaha sape yang nak bagi gaji. Kalau aku malas-malas, sape yang nak ambik aku kerja. Bila aku tak ada kerja, mana nak dapat duit. Bila tak ada duit, macam mana aku nak bagi parents aku duit. Mini cooper, hand-bag, shoes, clothes, urgh..macam mana nak dapat? Don’t say u wanna those things using your body. Gila..haha. apa-apa lah..macam dah tersasar dari landasan jer aku merepek kat sini. Apa yang aku nak cakap actually setiap orang akan pasang azam dorang once in a year kan, but for me I do 2 times in a year. Sekali masa awal tahun, sekali lagi masa pertengahan tahun. Aku buat macam tu sebab aku kan study lagi, so aku nak bagi azam aku tu standardized ngan study aku. Kira kalau aku tak berapa nak berjaya masa first semester, so aku akan bukak azam baru untuk berjaya for the second one. Tapi yang aku pasti, aku still using the same line just like before. Kali ney aku nak copa, nak naik stage macam kawan-kawan aku. Nak rasa perasaan macam tu, rasa naik stage tu macam mana. I think its kinda awesome since everybody keep wanna be there too.

It’s a week to begin a new semester of my course. This is my third semester and I wish that I will work this semester out, so that I will succeed once I’m done this semester. Timetable untuk pemakanan aku dah buat, so aku rasa aku patut create one for my study style. It should be changed from what I’ve done before. Sebelum ney tak pernah nak ada timetable, kalau ada pun tak pernah nak ikut. Mula jer ikut, lama-lama jadi malas. Rasa macam aku leh jer study kalau takde timetable, tapi macam selalu..study last minute. So apa yang aku dapat? Pointer yang aku memang dah dapat agak dari awal. Aku bukan tak bersyukur tapi aku just dapat nampak apa yang aku dah buat kat diri sendiri, tak kan semua benda aku nak kejam kat diri sendiri. Tak pernah nak try dapatkan apa yang perlu dapatkan. So sekarang aku dah deeply thinking that I have to do this, tak nak masuk campur masalah orang lain lagi. Tak nak sibuk perihal budak-budak kolej lagi. Apa dorang buat semua bukan masalah aku lagi. Stay bilik dan study okay dear lil monster. Pastikan dapat masa tido yang cukup, tido awal macam apa yang doctor dah cakap okay!

For the time being, just enjoy your hols at home. Taking a good care of yourself and paint a smile using your lip in every each day u have. Journey masih panjang lagi, so jangan letih sekarang sebab kalau letih sekarang kamu tak kan dapat rehat yang selesa once we reach there.

Nota kaki: even naik sememangnya sikit sangat pun pointer tu, its okay Tyra. Tapi jangan next semester macam tu jugak. Naikkan! Aminn :)

No comments:

Post a Comment