YOU SHOULDN'T COMPARE YOURSELF TO OTHERS, THEY ARE MORE SCREWED UP THAN YOU THINK

Tuesday 24 July 2012

I'm terrifying terrible.


people change, love hurts, friends leave, things go wrong.
but just remember that life goes on :)


Yesterday was Monday dan kelas aku pagi-pagi lagi dah ada. Lepas jer habis kelas tu, aku terus jumpa dia. Aku nak confront tanye dia apa yang patut aku tawu. Dia pun jawab apa yang aku tanya. Memang dia jawab sungguh-sungguh. Tapi I’m not okay. Kenapa? Sebab dia yang aku sayang bermuka ketat bila jawab segala pertanyaan aku. Aku tak puas hati. Lepas satu-satu masalah. Part aku tanya 3 soalan terpenting, dia diam. Dia pandang lain. Dia taknak tengok muka aku. Aku tanya lagi. Dia asyik ulang jawapan yang sama – CONFUSE. Aku naik confuse bila dia tak jawab soalan aku straightforward!

Sayang, aku memang tanya macam tu. Dan aku rasa aku tanya tu tak belit-belit. Kenapa kau masih takleh nak jawab dengan lancar? Aku just nak jawapan yang ikhlas dan jujur. Tu pun payah ker? Kau kata kau tak kisah , tapi kau tak ada usaha pun nak cakap ngan aku. Tak ada desire pun nak voice-out segala kekeliruan kau selama ney. Aku okay kalau kau okay. Kau tawu kenapa? Sebab aku sayang kau sangat-sangat!

Aku tanya kau marah aku ker? Bengang ngan aku ker? Menyampah? Kau tak ngaku. Tapi bila dah lama-lama, dari mulut kau jugak yang terluah kau cakap kau memang marah sebab aku buat kau macam tu. Aku tanya kau lagi, kau mesti anggap aku macam dia kan. Kau jawab entah. Means that kau mengiyakan statement aku. Aku tak kisah kau nak cakap or anggap aku apa. Yang aku nak sangat sekarang ney adalah kau. Aku nak kau yang dulu. I miss the old us. I want the old you. Aku taknak yang sekarang!

Kau lain sangat. Aku dapat rasa. Fine kalau nak kawan, aku tak halang. Tapi kenapa kau langsung taknak cakap ngan aku? Kau siap offer lagi kalau aku tak selesa, kau leh tukar kelas. Kau rasa itu ker yang aku nak? Itu ker yang aku perlukan? Kau langsung tak ingat yang kita memang close dulu. Aku tak boleh kehilangan someone yang aku rapat dan selesa bila bersama-sama. Kau langsung delete apa yang pasal aku dalam otak kau. Kau taknak kita jadi macam H ngan A. tapi kau perasan tak yang kau sebenarnya menjauhkan diri dari aku. Kau tak bercakap ngan aku. Kau jugak mengiyakan yang kau susah nak cakap ngan aku. Kau ulang lagi jwapan kau – CONFUSE.

Kau cakap kau tak kisah kalau kita just kawan. Kau tak kisah sangat. Tapi kau perasan tak yang kau emo, muka ketat bila cakap. Aku just nak cakap ngan kau jer, so that segala yang kau rasa aku salah paham kau leh cerita balik. Kau nak taknak jawab soalan. Aku tawu kau tak selesa sebab aku buat kau macam tu. Kau dah confess tapi aku macam wat duk main-main feeling orang. Aku tak sedar yang aku masa tu tengah bermain ngan perasaan kawan aku sendiri. Bukan takat kawan biasa tapi bestie!

Masa kau cakap kau pandang lain. Aku tengok jer muka kau. Kau perasan tak. Aku rindu sangat ngan kau. Aku memang rindu sangat. Tapi aku tak rasa aku leh nak gila-gila ngan kau lagi lepas ney. Kau pun dah macam tu. Aku mengaku semua salah aku. Tapi aku tak rasa ngan pengakuan aku yang level paling hina tu boleh kembalikan punching bag aku. Tak sama sekali.

Kau paling marah masa kau baca blogpost aku yang dalam tu ada mengatakan yang aku crush kat classmate kita. Yer aku ngaku aku punya penulisan itu semua. Tapi kau tanya tak aku betul-betul? Kau just cakap kau tak nak gaduh bila jadi macam ney. Masa tu aku rasa nak sepak-sepak jer kau. Kau kena tawu bahagian aku yang lagi satu, aku memang berani bab confess. Kalau aku suka kat dia mesti aku confess. First love aku yang aku duk story tu, kau tawu sape yang confess? Aku! So kau dapat nampak tak pa yang aku cuba nak sampaikan? Kalau aku betul-betul suka dia, aku sedari awal g hadap muka dia then confess yang aku suka sangat ngan dia. Tapi aku tak buat kan. Sebab apa? Sebab aku tawu yang aku suka dia setakat crush yang bagi semangat kat aku. Aku ad abaca yang kalau kita suka seseorang tu sebab nilai characteristic dia, itu bukan cinta tapi tanda hormat dan pandang tinggi. So aku rasa aku just suka dia tara tu jaa. Lagi satu reason yang memang aku bukan suka dia macam apa kau rasa adalah, ada sorang lagi classmate kita yang suka dia jugak. Hal ney aku sorang jer tawu ngan orang dia. Dia cerita kat aku sebab aku teka betul yang dia suka kat mamat tu. So aku just share ngan dia yang aku pun sama dia. That’s all. Apa yang kawan aku suka, aku takkan suka lebih!

Pada last few minutes kau cakap kau nak bagi masa suruh aku pikir leklok apa keputusan aku. Yer aku memang dah start sayang kau, start suka kau masa cuti tu tapi aku nak jawab apa lagi setelah kau secara terang-terangan cakap yang kau just anggap aku kawan. Aku tak kisah, tapi tolong pulangkan the old you. Itu jer aku nak!

Nota kaki: once you said those words, kau terus sailang perasaan aku terhadap kau. People change dan aku totally okay kalau kau leh kembalikan diri kau yang dulu pada aku.

No comments:

Post a Comment