YOU SHOULDN'T COMPARE YOURSELF TO OTHERS, THEY ARE MORE SCREWED UP THAN YOU THINK

Saturday 11 August 2012

Ya Allah, no more tears.

credit to justonesmile.tumblr :')


dengan hati yang terbuka aku menerima pemberian kembali pulang harta sepencarian bersama. nothing much to say, it's not mine. masihkah kau ingat bahawa frame gambar yang comel itu bukan lah sen dari poket aku. sudahkah kau lupa bahawa every buck yang keluar untuk memiliki frame itu adalah milik Emey Umaira?

aku tak kisah kalau kau pun tak nak tengok lagi every photo yang terselit kat situ. every laughter that we have masa sama-sama gantung benda tu. tapi dengan rasa bertanggungjawab lagi hina, aku akan menyimpan si dia yang tak bersalah. biarlah dia berada di dinding bilik ini. bilik yang bernombor 0221. with no different changes will be made. biarlah aku sahaja yang sanggup melihat dia pada setiap pagy bangun aku. pada setiap kali aku masuk balik dari kelas. aku akan menjaga dia seperti mana aku menjaga diri aku.

dear Adyn,
thanks much for the entry that you have. it was so meaningful. setiap kata, setiap baris, setiap ayat. akan aku digest elok-elok. terima kasih kerana menanti masa yang sangat 'sesuai' untuk kau dan dia pulangkan sesuatu yang aku rasa tak sepatutnya. sesuatu yang bukan hak milik aku. aku tak keluar satu sen pun untuk frame tersebut. aku hanya tolong print-kan gambar sahaja. dan aku sangat tak kisah bahagian print tu sebab aku guna printer sendiri. so kalau lah kau dan dia buang sekali pun, aku sememangnya tidak ada hak untuk marah. inikan lagi berdendam. kalaulah kau nak tukar every photo tu kepada gambar kau, dia dan Rina sekali pun, aku tak akan kata apa-apa. hak milik dia yang aku tak boleh nak menidakkan. think about it.

dear Emey,
the lyrics that have been post by Adyn before tu lirik lagu eyh? aku rasa macam familiar. maybe kan. it's hard for me to digest it properly since ayat dia so malay. tahap literature yang tinggi. bukan nak kata aku berlagak sebab aku decom tapi hanya satu ayat yang bold - 'aku slow'. tapi aku berterima kasih lagi menghargai pada ayat yang membawa maksud apa pun kenangan yang lalu, buruk baik semua akan diingati. thanks for that. really appreciate that. seriously, aku dengan rasa hormat - ikhlas lagi rendah diri memohon maaf atas segala keburukan dan kecacatan aku sepanjang persahabatan kita yang hambar itu. a lot of apologize.


dia tak bersalah, lemme take a good care of it.

dengan rasa kosong di dalam jiwa dan tangan yang hodoh menaip, aku mengharapkan bahawa kau dan Ijat akan happy. dan aku yakin bahawa words 'happy ever after' ada dalam kamus hidup kau tetapi tidak pada aku.

terima kasih atas segalanya. terima kasih untuk semua memori. neither sweet nor sweat. semua tersimpan rapi dalam kotak ingatan aku.

sticky-note: selamat hari raya untuk anda dan dia. maafkan aku zahir lagi batin. halalkan segalanya :)

No comments:

Post a Comment