YOU SHOULDN'T COMPARE YOURSELF TO OTHERS, THEY ARE MORE SCREWED UP THAN YOU THINK

Sunday 12 August 2012

Period pain dan iblis laknatullah.

a few minutes before, aku online twitter aku. so bila aku scroll-down every tweet kat TL tu, aku pun terbaca lah satu tweet ney. that tweet sounds like this:

dan aku terus RT this informative tweet :)

dengan rasa desire yang tinggi untuk tawu, aku pun google-up lah topik perbincangan ini. but unfortunately, i found nothing but this. sepotong ayat yang harus dibaca jika period pain or in other words is PMS datang. PMS is Pre-Menstrual Syndrome. see, aku still ingat pelajaran sekolah menengah! aku budak Biology dulu okay. tahap tu jer lah leh bangga, sekarang jadi budak Art jer. hiks. eh duk merapu apa, blabbering banyak sangat. so, here it is. the ayat that you, girlfriends need to baca bila period pain datang.

SURAH AN-NAHL AYAT 69.

ثُمَّ كُلِي مِنْ كُلِّ الثَّمَرَتِ فَاسْلُكِي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلًا يَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوَنُهُ فِيهِ شِفَاءٌ لِلنَّاسِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَاءيَةً لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ



MEMBAWA MAKSUD..

Kemudian makanlah dari segala jenis buah-buahan, serta turutlah jalan-jalan peraturan Tuhanmu yang diilhamkan dan dimudahkannya kepadamu. Akan keluarlah dari badannya minuman (madu) yang berlainan warnanya, yang mengandungi penawar bagi manusia. Sesungguhnya yang demikian itu, ada tanda kekuasaan-Nya bagi orang yang berfikir.

aku curious pasal benda ney sebab dulu aku pernah kena period pain ney. first time kena period masa umur 12 tahun aku dapat period pain sekali. 1 package. bercombo lah kiranya. memang aku tawu pun kan sakit tu masa tu, dah lah bodoh pelas innocent lagi. ayah aku bawak lah g jumpa doktor ingat appendiks whatsoever lah kan. but, we're wrong. aku just period pain. tu lah, degil sangat tak dengar cakap mak. mak cakap period pain, aku ngan ayah nak jugak g check. konon drama lah kan. sakit bagai. hahahah. gila much! dan sepanjang hari aku kena sakit alah tu, aku wearless anything. still lah pakai kain batik, tapi tak ikat sebab sakitnye memang amat-amat tak tipu memang sakit. no short, no tracks or other than that yang lebih kurang sama maksud diperlukan. sebab nak pakai something yang bergetah kat pinggang memang disaster sungguh. sakit sungguh tak tipu. tara tu dah sakit apa kan lagi sakit nak beranak. mak cakap period pain 1/7 sakit nak bersalin. woah, can you imagine that bila nak bersalin. mak cakap jugak yang sakit doktor gunting kita punya tu dah tak rasa apa dari nak bandingkan sakit nak mengeluarkan satu nyawa yang lain. so, aku dengar aku pun cakap kat mak aku..


Mak, i love you. Muah Muah. *buat muka gedik sekali* mak aku senyum jer.


oh mak, y u no respond back? malu lettew. hahah :D so girlfriends, sayangilah mak uolss okay. okay macam terpincang sikit. mula cerita pasal period pain but at last story pasal bersalin. huh, menyimpang. apa-apa pun macam lah aku pernah kisah kan. takpe-takpe, belog ney kita yang buat. so masuk jer macam-macam selagi boleh masuk. macam bubur lambuk. aww aww. bulan-bulan Ramadhan ney kita perbanyakkan sebut tentang juadah berbuka. alang-alang dah cakap tu aku tambahlah sikit projek aku hari ney di kolej.

ADD-ON:

dan pagi tadi kami pergi rewang kat kafe, masak bubur lambuk uolls. hahaha. buat rajin buleh. well kami nak collect credit hours untuk course kami. tak cukup lagi 60 hours! so dengan merewang tadi kami dianugerahi 20 hours. dan kami masih mencari peluang lain untuk buat community services. anyone nak community services? :D



nota kaki: maaf, harus berangkat dulu. nak solat then packing bubur pulak untuk petang ney :)

2 comments: