YOU SHOULDN'T COMPARE YOURSELF TO OTHERS, THEY ARE MORE SCREWED UP THAN YOU THINK

Wednesday 6 June 2012

seafood, i hlovate youu !

MAAF-i do love youu seafood
but i have to hate youu :'(


today is today ..shrimp? squid? chicken? belacan? laksa? tomyam? seafood? oke totally NO for me ..aku dah takleh nak berlagak makan semua bende alah ney since aku yang alah ngan dorang *muka sedih ..semester break began a few weeks yang lepas dan aku berpesta lar makan segala-nye bila balik umah kann ..woah, dan u know what ..all the pimples and gatal alahan aku tuu pun berpesta membiakk ..memang sakit muka neyh ..gatal naek sekaly ngan jerawat dia haa ..kat tangan pun ..naek bintik-2 ..bila tengok ..err, annoying! balik umah opah, mak sedare semua tanye 'kenapa muka, teruk-nye ..dulu oke jer ..pakai produk ape jady cam tuu sekaly?' *sedih ..jumpa kawan 'eh dulu aku tengok kamu oke jer, skang walaweh ..hebat muka-nye ..nape jadi cam neyh?' *sedih :'(


semalam memang dah tak tahan sangat gatal kat allergic construction site tuu kann, aku pun dengan kuku panjang-nye menggaru di site tersebut ..memang puas haty jer mase garu tuu ..lega giler dapat garu ..but then a few mins later, woah apakah cecair ini ..ade liquid kluar dary my skin - flew through that construction site ..colourless liquid with smelly-smell ..euuww ..next, aku lap ngan small towel ..aku masak aer panas ..then aku lap kat site kluar cecair tuu ..lega ..gatal hilang, that smelly liquid pun kurang kluar ..finally mengering ..2-3 hary yg lepas, aku garu jugak tapy tak keluar cecair ..just pedih jer ..aku tahan lagy ..tapy semalam memang dah kat critical level ..! thanks so much for my parents sebab bawak jumpa Dr Kook ..dia bagy ubat ary neyh ;) *wink wink


why so bad my allergic, kluar smelly-smell liquid lagy ..urghh, aku pun taktaw kenapakah ..since when become worse ..setahu aku lar kan since aku start keje ngan mak sedare aku ..kedai makan ..aku memang takleh makan seafood and all the foods yang ade gatal-2 factors ..tapy kat kedai tuu, andox aku tuu hary-2 masak-kan aku char kuey teow ..memang berpesta lar aku ngan udang-2 kerang-2 tu kann ..since that lar aku punye gatal-2 naek ..yang kecik membesar, yang dah hilang kembali pulang, kawasan takde jadi ade *bengang ..ade satu site tuu kan, dia punye gatal tuu kecik jer mulanye ..aku pun konon nak kering-kan ..aku pun letak lar bedak sejuk ..memang kering 2-3 hary lepas tuu ..tapy 4-5 hary lepas tuu, haaaa ..start kluar cecair yg smelly aku cakap tuu ..memang best kann ..pandai-2 sangat tangan tuu nak letakk ..dah lar kluar cecair, makin membesar pulak tuu ..demn!


skang pun tengah tergaru-2 lagy neyh! -makan tomyam ngan laksa tadi -,- serve youu ryte!

No comments:

Post a Comment