YOU SHOULDN'T COMPARE YOURSELF TO OTHERS, THEY ARE MORE SCREWED UP THAN YOU THINK

Sunday 10 June 2012

short note for my dearest macekk - not so short



9th June, oke this is not today's date ..yes i know that dear ..apa yang aku nak cakap kat sini adalah mengenai semalam ..apa yang kak ton duk story petang tadi kat kedai memang best ..ade lagy masalah yang timbul ..lepas satu, satu yang jadi ..mak teh ..kenapa mak teh ade je yang tak puas haty ngan kami ..tak angkat dulang hantaran, tak masuk rumah cu, tak masuk rumah bakal besan dia ..apa lagy? apa lagy yang tak puas haty tuu ..meyh cakap ..oo tak stop makan kat Tapah ..semua tuu kann yang mak teh bengang ..amik haty ngan kami ..hal kecik macam tuu pun nak amik haty ..nak bergaduh adek-beradek ..apa neyh ..?


lemme state something here ..for the 'tak angkat dulang' matter tuu, mak teh cakap kami tak angkat ..dorang angkat sampai 2 dulang sorang ..eh, itu rasenye ajinomoto for your story kowt since i was there ..aku boleh tengok ngan mate sendiri semua angkat sorang satu ..takde yang 2 pun ..so mana timbul kes angkat sorang 2? dah cukup tangan tuu dah tuu kami neyh nak angkat apanye lagy ..nak rampas dari tangan orang? cam tuu? takkan kowt ..


tak masuk rumah BAKAL besan dia ..kes neyh memang iyer nampak kami salah, aku pun ngaku ..macam tak sopan ..tapy dah anak-beranak mak teh semua dah masuk salam semua ..kami ney nak watpe lagy ..hantaran pun semua dah cukup angkat ..kann ..mak teh duk sibuk cakap mak teh terasa kenapa buat macam tuu ..mak teh tak pikir pulakk masa mak teh 1 family tangkap gambar ngan bakal menantu tuu? ade ker nak ajak kami kat luar ney haa tangkap sama ..takde kann ..so apa yang patut kami rasa? mesty taw kann apa yang kami rasa ..so kita sama jer oke ..! think before you say a word ..


tak masuk rumah cu ..tu pun jadi masalah? masa tuu mak aku sakit kepala oke ..bukan buat kepala tak nak masuk ..yang buat kepala-nya mak teh tuu ..tak paham bahase ..bukan lar nak kate rumah cu tuu panas ..rumah kami pun panas ..lagy panas kowt ..tapy cuba pikir bila orang dah sakit kepala macam mana ..kalo duduk dalam panas ..lagy lar teruk jadinya ..so kami duduk lar bawah pokok kat luar tuu, sejuk lar sikit ..tuu pun jadi masalah haa ..


tak stop makan kat Tapah ..bukan tak nak stop tapy let us think first, the price there and here ..jauh beza ..makan mahal, tak sedap pulakk tuu ..bukan tak nak ..nak tolong jer ..rabak pulakk poket tuu nanti bayar kann ..tu pun jadi masalah ..masalah-2 ..!


oke lar, aku dah serik ..lepas ney nekad weyh aku tak nak dah masuk campur hal kenduri kendara mak teh aku neyh ..semua serba-serbi tak kena! dari kenduri kak ina lagy ..yang tuu lagy lar ..memang family belah aku jer yang buat kerja ..family belah mak teh tuu semua duk melepak jer kat atas rumah ..masa tuu dah lar hujan, nak bagy bunga telor semua dalam hujan ..mak aku siap kena marah lagy sebab ada yang tak dapat bunga telor ..memang kami jer yang salah ..family belah dia buat apa? tangkap gambar sampai 2-3 kali dalam rumah ..itu tak kena lar, ini tak kena lar ..kadang-2 aku sakit hati bila ingat balik ..! aku ingat itu jadi sebab first time anak dia kawen, but then i was wrong ..ney semalam dah jadi balik ..aku pun terkena tempias ..memang salah orang lar wey ..memang tak lar aku nak g dah lepas ney apa-apa kaitan ngan mak teh ..patut lar kak minah tak nak g walaupun muat semalam ..kalau aku taw, aku pun tak ingin! boleh pulakk nak salah-2 kan orang ..itu tak kena ini tak kena ..kak ton usaha dia ambik cuty kerja ..tuu pun tak nak pikir lagy ker mak teh ney ..nak kate tak kenang budi, kasar sangat ..lantak lar ..buat tak taw jer lepas ney ..


sekarang ney, pak teh pun dah naik sekali ..marah sangat ..aku tak paham kenapa ..dulu pak teh takde pun nak naek sekali ngan bini dia tuu ..cakap mak cik tak layan dia macam biasa lar ..mak cik cakap tadi dia layan macam biasa jer ..tak kurang tak lebih pun ..haish susah ..ambik lar ambik haty tuu ..nak sangat kann ..silakan ambik haty sebab kami pun ambik haty jugakk!


nota kaki: ingin wish HAPPY BIRTHDAY for my bff Eyqa Syeqa (nama fesbuk) hari ini 10th June ..best of luck for your study dear *sempat lagy der ;D

No comments:

Post a Comment