YOU SHOULDN'T COMPARE YOURSELF TO OTHERS, THEY ARE MORE SCREWED UP THAN YOU THINK

Sunday 30 December 2012

Farewell 2012❤

doribu doblas'

2012 have brought a lot of memories. neither good nor bad, it's still memories that i won't forget even i'll step in a new year of 2013. i got friends, and i lost them. the people i used to know. the people i used to close of. the people that i used to mad of. the people i used to share everything. the people who used to see the ugliest side of me. the people who used to bring a laughter to me, they're still there. but not with me. some of them still with me, but most of them - the people i loved - had to leave me behind for some reasons. 


apa apa sebab pun, semua kembali pada aku. aku yang teruk. kalau aku tak layan diri aku teruk, aku takkan hilang semua orang yang  bermakna dalam hidup aku. aku takkan hilang kawan kawan terbaik aku. makian, barang, cerita, masalah, semua aku kena hadap sendiri tanpa boleh lagi aku lontarkan pada dia juga si dia. siapa? pada yang memahami, ya itu anda dan anda. kan bitch? dia selalu guna pakai word tu bila nak keluar gi class.

"kadang kadang aku rasa kita nie dah macam gro jer"

cinonet kau. aku ingat kata kata tu. aku selalu balas dengan..

"eh aku tak okay, kau jer"

i still remember those days. aku kenal kau pada hari pertama aku di kolej. makanya kau lah sahabat pertama yang aku sayangi disana. kau sangat comel. disini aku mengaku yang kau memang baby-faced juga manja. aku anggap kau macam adik aku even kita sebaya. aku suka the way kau taip message. it's cute enough to make my eyes glowing. kemas dan nampak comel. setiap satu aku tak lupa. bila dah hilang kau, baru aku sedar kepentingan dan betapa rapatnya kita dulu. aku tak sedar dalam diam aku akan hilang kau dan kita kembali menjadi stranger towards each other.


kau, who got a lot of stuff which same with mine. jujur aku rindu nak kembali punyai barang sama dengan kau. everything were just fine, tapi sekarang tidak lagi. aku tak sangka pengakhirannya begini. kita bersama tapi tidak mesra. kita berdekatan tapi tidak bersua. kita bersua tapi tidak lagi seperti dulu. aku tak mintak jadi macam nie. kau pun macam tu, aku paham. segala yang terjadi atas kehendak Allah. kau dah jauh berlalu mengikuti jalan kau, aku juga. ikuti aliran deras setiap momensi. kadang kadang aku harap aku tak tahu segala cerita antara kau dan that guy, so aku pasti akan sentiasa bersama kau selama berada di alam diploma.


kau yang aku buat tapak pinch. maaf atas semua pinches yang pernah aku daratkan keatas setiap lapisan kulit kau yang kenyal itu. aku mohon dihalalkan. my fingers will miss u a lot. aku sentiasa mendoakan yang terbaik buat kau. kau akan sentiasa menjadi sahabat terbaik aku. kita berbeza jantina tapi punyai minat yang sama. aku senang bersahabat dengan kau. aku tak akan pernah lupa segala benda yang kau dah lakukan untuk aku. setiap sen yang kau pernah belanja aku, harap dihalalkan. jujur aku rindu kau. tapi tak setebal dulu. aku berharap agar aku dapat bertemu seseorang seperti kau suatu hari nanti. dan bila hari itu tiba, aku akan pastikan bahawa dia tidak akan dengan mudahnya jatuh hati pada aku. aku juga akan pastikan bahawa aku tidak akan memberikan harapan yang maha tinggi dewasa pada dirinya. seperti apa yang telah aku lakukan pada kau. aku betul betul durjana. dasar monster. aku kekadang merasa bahawa aku telah terkena sumpahan nama. gelaran 'monster' cukup terkesan. imma heartbreaker. tanpa sedar aku begitu. maaf. aku leka! aku memang tak layak untuk sesiapa. aku layak untuk diri sendiri sahaja. aku patut jatuh cinta pada aku sahaja.

malas nak ungkit, tahun 2012 memang banyak memberi aku memori. segalanya seimbang. 6 bulan bahagia, 6 bulan derita. separuh tahun aku merasa dapat nikmat sahabat sahabat terbaik seperti kau, kau, dan kau. dan aku dengan instant-nya kena berusaha belajar untuk let go setiap satu dari kau. aku redha.

dreams beyond the limit❤  
masa mendewasakan aku. terima kasih saat, minit, jam, hari, minggu, bulan, dan juga tahun. ada yang lagi penting dari mengejar cinta. cita yang aku ukir sejak kecil belum dapat aku kecapi lagi. bila? aku tak punyai banyak masa. setahun bersamaan dua semester lagi di Kuantan bukan satu jangka masa yang lama untuk aku terus bermain dan bersenang lenang menikmati elaun kolej. gunakan masa yang cinonet itu untuk merampas kembali apa yang telah aku tetapkan semasa dibangku sekolah. aku dah banyak bazirkan masa. Allah dah banyak bagi aku peluang, dan aku tanpa sebab melalaikannya. apa lagi yang aku harapkan? Allah tak akan sentiasa bantu aku kalau aku sendiri tak ada usaha nak bantu diri aku. aku patut sedar diri. aku bukannya datang dari family yang senang. 2013 harus menjadi tahun aku. apa yang aku nak, aku kena pastikan yang aku mesti dapat. dunia nie bukan ada pari-pari kecil yang boleh terbang datang istimewa untuk aku. aku juga bukan Barbie yang boleh dapat macam macam dengan senang. aku cuma Ogre yang perlu berusaha kuat untuk dilihat hebat dan disenangi orang. 


aku perlu mendisiplinkan diri, ikut jadual - u've to have one! - hidup tanpa jadual memang binasa. aku perlu sketch satu sebelum memulakan hari baru di semester baru. jangan hanya berkata kata indah diblog. tapi harus kotakan dengan anggota. bukan elaun 265 yang aku inginkan sepanjang hidup aku. aku mahukan satu jumlah yang lebih besar untuk masa hadapan aku. untuk itu aku mesti berbuat sesuatu! ada yang kata wang bukan segalanya, tapi pada aku si spongebob daratan yang bermata duitan ini. MONEY IS EVERYTHING. you got no money, you got no life. you might lost your life without one word, M O N E Y.


apa ada hal orang kata aku materialistic. yang penting aku tawu apa aku punya impian. impian tak selalunya realistic tapi kalau kita cuba realisasikan, mungkin benda tak bernyawa pun akan bernyawa. aku still ingat Sir Amin pernah cakap:

orang Melayu nie semua bercita cita tinggi. tapi bila dia rasa dia tak boleh nak capai cita cita tu, dia rendahkan cita cita dia. dari bercita cita nak Audi, turunkan jadi Myvi. sebab dia tawu dia tak boleh nak dapatkan sebab dia malas nak usaha. dia akan kata, 

"takpe lah tak dapat Audi, Myvi pun okay. kereta jugak. boleh bawak berjalan jugak"

kalaulah dia lawan kemampuan dia, mesti dia akan dapat apa yang dia citakan.

jadi, aku yang materialistic nie nak jadi seseorang yang berani lawan apa yang aku mampu. aku nak dapatkan apa yang aku aim paling tinggi. aku selalu percaya, kalau aku aim paling tinggi aku still dapat tinggi even tak setinggi yang aku nak. selalunya. so aku berharap moga apa yang aku percaya nie sentiasa menjadi. seperti tahun tahun yang lalu. aku taknak jadi Melayu yang lemah, lemah dengan masa. lemah dengan duit sedikit. aku perlukan kerajinan yang tinggi kalau nak 2013 menjadi tahun hebat aku. bila tahun berganti tahun, baru aku sedar betapa bodohnya aku pada tahun tahun yang lepas. makanya, pada tahun yang akan menjelma dalam hanya satu hari sahaja lagi ini akan menjadi suatu tahun yang sangat hebat. ya, aku percaya bahawa 2013 will be awesome! in sha Allah.


2013, please be nice to me❤  

4 comments: