YOU SHOULDN'T COMPARE YOURSELF TO OTHERS, THEY ARE MORE SCREWED UP THAN YOU THINK

Tuesday 4 December 2012

A Mask Tale.

different people, different mask.

ASSALAMUALAIKUM

tadi aku search the effects on leaving my mask on my face too long sebab instruction kat setiap pack mask tu bagi just 15-20mins. aku dah lama nak tawu apa effect dia since aku rasa macam its kinda waste just dapat pakai 20mins every each of them kan. benda sedap, daapt pakai sekejap rasa macam rugi banyak lah. so kalau aku pakai lama sikit agak agak ada ker bad effects. pagi tadi aku pakai mask, nak dekat sejam baq ang aku pakai haa. baru la teringat nak google up pasal benda nie balik. and i'm not writing about the mask which have u seen in the picture that i provided above. absolutely a different mask. a facial mask. miahahah!

so aku pun google. yeah! fortunately ada lah 2-3 site yang kena ngan apa yang aku nak nie. 2-3 jer. aku bold kan, tak banyak. macam tak bahaya sangat jer kalau aku pakai lelama kan. sebab tak banyak site nie. macam takde effects langsung. aku pun puas hati lah sebab aku dah berkali kali pakai lama mask nie. senang sikit hati tu tadi. 

satu satu aku bukak site yang aku dapat. ada lah dalam 3 jer. haih. tapi syukur lah sebab still lah ada. so the percentage on having the bad effects still ada. aku still got the bad effects! cis. 

first site yang aku bukak dia macam soalan lah. ada sorang tu dia punya soalan sama sejibik macam apa yang aku pikir. is it okay to wear the mask longer than the time written on the pack which about 15-20mins. sebab dia cakap dia ada tengok Daesung dalam Family Outing pakai sepanjang malam mask dia. yeah thats right bebeh. aku pun tengok cerita dalam tv tu selamba jer dorang pakai lama lama. yet still got a flawless skin. cemburu much! dia punya soalan ada lah sorang jawab, dia kata takpe sebab dia pun pakai lama dari 20mins tapi kulit dia still okay. tak jadi apa pun lagi. aku baca tu rasa macam sedikit tak puas hati sebab betul ker takde effects?! so, i tried the other one site.

the second one, still soalan jugak. macam FUCK FAQ. kira benda nie memang frequently ask question ker. yang nie bergelen gelen jawapan dia. soalan satu site bagi kat customer dia kira memang patut lah banyak jawapan. 

once baca aku jadi macam puas hati sikit sebab ada yang pakai lama, ada yang ikot instructions. lepas baca semua aku baru perasan yang mask nie ada 3 jenis. sepanjang yang dapat tangkap masa aku baca. sebelum nie aku ingatkan just ada dua. telahan yang sememangnya salah. 

mine, charcoal mask by Bioglo❤   

jenis pertama: clay mask/charcoal mask
masa: 10mins paling lama.
mask jenis macam nie memang aku sendiri pun tawu kalau pakai lama memang rasa semacam. rase ketat jer pipi dahi semua. tadi aku baca, okay foine! dia cakap kalau pakai lama lama mask jenis macam nie muka akan cepat berkedut. mask nie kan ketat sangat. cuba bayangkan benda ketat nie stay kat muka lama lama. dia regang kulit memang berkedut lah muka! so jangan pakai lama lama sebab nanti cepat berkedut. hati sakit selain muka tak cantik. beware.

Skinlite mask by sasa❤   

jenis kedua: moisturizing/rejuvenating/soothing mask
masa: 15-20mins (time given on pack)
mask nie yang jenis mask selalu kita pakai setiap minggu tu. mask yang jual kat sasa satu RM6.90, bila beli empat RM10.00 tu. dari apa yang aku baca tadi most of people just pakai ikut instruction, 15-20mins. paling lama pun 30mins jer. sebab jerawat akan senang naik bila pakai lelama. tapi aku rasa ikut pada orang jugak lah, kalau dia rasa okay pakai jer lah lama. aku punya kulit memang takleh pakai lama sebab cepat naik jerawat. combination typed of skin. kira aku lepas nie kena pakai 30mins jer paling lama pun. even rasa membazir haih i'll do it for the sake of my skin. don't u ever dare to leave it more than 30mins. 30mins maximum!

Origins overnight mask ❤   

jenis ketiga: overnight mask
masa: the whole night of course.
aku takleh nak cakap banyak pasal mask jenis nie sebab aku tak pernah try tak pernah ada. so disebabkan bunyi macam best aku nak try beli satu nanti. mieheheh. overnight yaw! 

so lepas nie ecan sila pakai 20mins jer yer. paling lama pun 30mins. tiwa is going to improve hers too. aku dah silap sangka tentang masa mask. dia juga punyai rule dalam berhidup diatas muka kita. so, for the time being, spasiba for putting your adorable eyes on my blog.

pensil dilempar,
tyra

2 comments:

  1. haha mcm tau2 ja aku dok semangat bca entry ni. tetiba naik plak nama aku kat situ. auww¬ (ecan)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah, semangat haa. aku agak dah. apahal anon nie? gegeh aih. LOL :D

      Delete