YOU SHOULDN'T COMPARE YOURSELF TO OTHERS, THEY ARE MORE SCREWED UP THAN YOU THINK

Wednesday 14 November 2012

Few minutes to go.

ASSALAMUALAIKUM

8:02AM
Selamat Pagy. Hari nie merupakan hari pertama bagi aku dan kawan kawan menempuh peperiksaan akhir semester. Bangun awal pada pukul 6:13 pagy. Baca apa yang patut. Apa yang boleh masuk lagi setakat nie. Perasaan masa nak espiyem datang, tapi lain lah sikit sebab exam nie takde main calculator. Rindu ngat aih ngan mathematics.


Dear mak,
Dengar suara mak tadi rasa bersalah pulak bila ingat yang yong banyak main semester nie. Rasa macam pointer akan turun. Tapi kita boleh janji yang kita cuba sedaya upaya buat leklok japgi. Harap mak doakan yong boleh jawab paper pagy nie. Yong janji buat yang terbaik untuk mak.

Dear ayah,
Cukup dengar suara ayah tadi, yong rasa semangat nak buat leklok. Ayah doakan yong taw. Ayah mintak yong jawab laju takde stuck or blank masa dalam hall. Ayah, kalau yong punya pointer tak memberangsangkan, yong mintak maaf sangat sangat. Memang yong mengaku yong banyak main semester nie. Tak focus dalam class. Class banyak ponteng. Test pun ada yang tak attend. Yong mintak maaf sangat. Yong akan cuba buat yang terbaik untuk exam nie.

Yong sayang mak, yong sayang ayah. Yong janji yong akan mula balik dari awal semester depan. Yong harap yong tak main main dah next semester. Ayah, mak jangan risau. Yong akan buat yang terbaik untuk ayah ngan mak. Yong janji.

Dear sahabats,
disini aku ucapkan semua yang rapat dan juga tidak. Yang kawan melebih mahupun kurang, aku harap yang terbaik buat korang. Buat leklok. Usaha yang berbeza, tahap kepandaian yang berlainan, tapi ucapan yang sama: I wish all of you best of luck!

p/s: shine bright like a diamond.

Espiyem-parody candidate,
Tiwa munchter

No comments:

Post a Comment