YOU SHOULDN'T COMPARE YOURSELF TO OTHERS, THEY ARE MORE SCREWED UP THAN YOU THINK

Tuesday 18 September 2012

dear ordinary girl, be strong!


whats wrong with me? kenapa aku ney huh. kenapa aku rasa macam tak selesa sangat dalam hati ney. kenapa aku rasa macam i need my mom a lot right now. aku rasa nak peluk mak aku kuat kuat taknak lepas. aku rasanak cium mak sampai mak rasa meluat. mak, nak mak. please take me home. mak, kenapa tiba tiba yong rasa nak nangis? shit, my tears start dripping. mak kita jumpa kejap sangat hari tu. malaysia days hols memang tak lama, tak dapat nak tido sama! mak, kenapa perlu rasa macam ney? homsik ker yong ney. nak cerita macam macam ngan mak. tapi tak tawu nak start dari mana and apa topik yang nak cerita. too lot to share. waktu senja senja kala ney jugak lah yang teringat kat mak. tiba tiba terasa jauh sangat pahang ngan perak. okay baru sedar diri yang pahang memang jauh ngan perak, 8 jam! kalau nak balik cuti suka suka tu memang kena pikir 3-4 kali.

seriously, i know that im in kinda homesick feeling! semua benda buat rasa tak menjadi. buat tu tak kena, buat ney tak kena. i've perform my solat, yet the feeling still the same. maybe aku tak kusyuk. terlalu pikir pasal mak. kalau lah mak kat sini, kat sebelah kolej ney jer rumah kita. kalau lah...


ain, i need you a lot. you're the closest sister to me. i need you to talk on something. where are u. why don't u call me back? kata jer nak call. tapi sampai sekarang tak call pun. aku nak balik. kenapa lama sangat nak tunggu raya haji? kenapa lama sangat..is it legal enough if i back to my hometown and never comeback again. kenapa kat sini jer yang ada decom? kenapa aku tak dapat tempat lain? kenapa? aku tak salahkan takdir, aku tak menyesal ngan apa yang jadi. tapi aku just tak why i keep thinking about this. why i keep thinking about my family a lot?

kali terakhir aku rasa cam ney masa 1st semester. dan itu memang patut aku rasa. sebabnya 1st time jauh ngan family. dengan tak kenal sape sape. rasa macam alone sangat. i need u mak. 

report BIS still not done yet. dan esok dah nak submit. memang malam ney kena pulun habis! dengan rasa tak selesa dalam hati. bila nak recover? i want my old me. i want my old me much! ya Allah, kenapa ngan hamba-Mu yang sangat hina ney? dear Lord, gimme a strength to stand still please.

last monday, last meeting my mak kat pekeliling dengan peluk cium. even aku keep repeating all the hugs and kisses. still rasa macam tak cukup cukup! can i have u right now 'cause i keep thinking about u.

and dear ez, why don't we study in a same college? u're the best buddy that i ever had. seburuk mana aku layan, sehina mana aku ignore, sebodoh mana aku diam, yet u still there by my side. still sabar dengar masalah, caci maki, blabbering, and all stupid thingy that popped-out out of my lips. kenapa tak dekat sini ngan aku sekarang? rasa macam nak peluk then nangis kuat kuat ngan kau.

dear hati, kenapa tak okay okay lagi? aku rasa sebab aku jumpa mak hari tu then that's why aku jadi mengada sangat macam ney. major loser! dear hati, please be strong. yes aku tawu kau jeles ngan kawan kawan kau yang leh balik every week and jumpa family but not you. not you dear hearty. keep calm please. u only have 1 year and few months to go. tak lama lagi dah. tahan lah tahan lah.

nak study dah takde semangat ney. please bring me home. i need no money, i just need my family right now. just say what u want to say, homesick or whatsoever. yet still yong nak balik perak then having a long hols! 

nota kaki: selamat jalan kepada dear opah. have a safe journey to tanah suci Makkah. selamat pergi, selamat pulang. im gonna miss u a lot. *tears* :')

No comments:

Post a Comment