YOU SHOULDN'T COMPARE YOURSELF TO OTHERS, THEY ARE MORE SCREWED UP THAN YOU THINK

Thursday 28 February 2013

I hate myself.


rasa nak makan, dada rasa senak rasa macam ade benda stuck kat bahagian oesophagus.
bila gi kafe, tengok lauk takde satu pun yang attract aku.
patut patut aku tak makan, tapi tangan tetap capai pinggan.
tak rasa nak makan langsung, lapar pun tak.
nak ambik lauk apa pun aku tak tau, tapi aku cedok sayur first since nak senang nyahtinja.
lepas ambik sayur, aku tak tau nak ambik apa pulak.
pandang dua tiga kali lauk, still takde yang menarik selera langsung.
last last ambik jer apa ada depan mata, yang paling dekat.

makan.

siap makan, basuh tangan.
sampai bilik, minum air mineral banyak banyak.
harapkan perut cepat proses, bagi semua keluar.
duduk atas katil, rasa kenyang sangat.
rasa senak kat dada lagi semakin senak, macam makanan nak terkeluar.
rasa menyesal datang, tak tau nak buat apa.
kepala terpikir "menyesal makan, aku patutnya tak makan nasik. kenyang sangat"

sabar.

2liter air setiap hari, minum dan minum.
tapi still tak nyahtinja jugak, apa silap aku pulak kali nie.
sayur dah makan, air dah banyak.
dalam seminggu nak dapat sehari nak nyahtinja pun kira susah, kenapa?
aku tak paham dengan masalah diri sendiri, aku benci perangai aku.
hati mula kata, macam mana nak layan diri sendiri dengan betul?

marah.

nasik memang best, tapi kalau tak lapar kenapa ambik.
roti benda bagus, boleh simpan bila taknak makan.
air elok untuk badan, beli dan simpan dalam bilik buat stok banyak banyak.
dan satu benda yang perlu, beli teh yang macam mak punya.
at least sekali seminggu minum, bagi lawas perut.
lain kali sila jangan makan nasik bila tak perlu, serious talk kau mesti menyesal.
menyesal sebab masuk senang, nak keluar payah.

mengada.

lepas nie, tinggalkan tabiat buruk makan takde aim.
makan untuk survive dan bila betul betul lapar nak mati sahaja.
menyesal tak, hidup lebih bahagia.
ini minggu terakhir makan nasik tanpa aim, aku menyesal gila!

lebih baik aku jadi pelik dari normal, biarlah orang kata aku pelik makan megi kosong tak letak perencah. biarlah orang kata boleh hidup ker makan oat jer. biarlah orang kata apa pun. aku rasa aku okay jer tak makan nasik. yang penting aku takkan rasa menyesal lepas makan nasik. bunyi macam tak bersyukur ngan rezeki. tapi kalau tu jer yang boleh buat aku lega dengan hidup nie, aku rasa aku perlu buat. makan la nasik bila rasa nak makan. fuck normality, just follow your thirst.

kata dari lidah,
tekak manusia

No comments:

Post a Comment